دو ماه قبل از اسباب کشی

دو ماه قبل از اسباب کشی به خانه جدید است. چند هفته‌ دیگر سررسید خانه‌ فعلی‌تان فرا می‌رسد و شما از همین حالا به فکر پیدا کردن خانه‌ جدید هستید. گاهی نگران پیدا کردن خانه‌ ایده‌آل هستید و گاهی به دغدغه‌های اسباب‌کشی فکر می‌کنید. هرچند اگر بخت یارتان باشد از همین دو ماه قبل از اسباب کشی آدرس بعدی‌تان مشخص شده است. اما در بیشتر موارد، این زمان، نقطه‌ آغازین سفرتان برای اسباب‌کشی به خانه‌ جدید است.

بهتر است از قدم اول با برنامه‌ریزی شروع کنید تا چیزی از قلم نیفتد و همه‌ کارها بدون کم و کاست و به بهترین شکل پیش برود. برای رسیدن به این هدف، ما هم در تک‌تک این مراحل با شما خواهیم بود و تجربیاتمان را به اشتراک خواهیم گذاشت تا برای رفتن به خانه‌ جدید هیچ دغدغه‌ای نداشته باشید. در این مرحله نکاتی را آماده کرده‌ایم تا تمام کارهایی را که باید حداقل دو ماه قبل از اسباب کشی انجام دهید، بررسی کنیم.

دو ماه قبل از اسباب کشی چه باید کرد؟

  • اولین کار برای اسباب‌کشی تعیین تاریخی است که در آن باید خانه‌ جدید را پیدا کرده باشید. با استفاده از این تاریخ به عنوان هدف، برنامه‌ریزی کردن آسان‌تر‌ و عملی‌تر می‌شود. در این مرحله حتی می‌توانید تاریخی را روی تقویم مشخص کنید که افرادی که در فرآیند اسباب‌کشی حضور خواهند داشت تعطیل باشند یا بتوانند برای مرخصی گرفتن هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.
  • بعد از مشخص کردن تاریخ اسباب‌کشی باید بودجه‌ای تعیین کنید تا بازه‌ رهن و اجاره‌ موردنظرتان مشخص شود.
  • بعد از تعیین تاریخ اسباب‌کشی و بودجه، نوبت به تعیین محله‌ آدرس جدید می‌رسد. برای این هدف، محل کار، بودجه، دسترسی محله‌ها، نزدیکی به دوستان و آشنایانی که ارتباط زیادی با آن‌ها دارید و موارد مهمی که در سبک زندگی‌تان تأثیر ویژه می‌گذارند، عوامل تعیین‌کننده‌ محله‌ آدرس جدیدتان خواهند بود.
بیشتر بخوانید
زیبایی دیوار از نو؛ راهنمای کامل نصب کاغذ دیواری

ساعتاگر به این نتیجه رسیده‌اید که باید خانه‌تان را تغییر دهید، از دو ماه قبل به طور جدی وارد میدان شوید و دنبال خانه‌ ایده‌آلتان بگردید. روش سنتی این است که از طریق بنگاه‌های همان محله شروع کنید و با اعلام بودجه و نیازهای خاصتان خانه‌ای مناسب پیدا کنید. روش جدیدتر که کمکتان می‌کند در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید و در هر مکان و زمانی به بررسی گزینه‌ها بپردازید، جست‌وجوی اینترنتی است. اولین قدم، رصد قیمت‌ها و مواردی است که در محله‌ موردنظر پیدا می‌کنید. با این کار بازه‌ کلی قیمت‌ها دستتان می‌آید و می‌‌توانید با اطمینان بیشتری به جست‌وجوی موارد بیشتر در اینترنت و مشاوران املاک بپردازید.

  • در حین جست‌وجوی خانه می‌توانید محله‌گردی را شروع کنید و درباره‌ جایی که می‌خواهید حداقل یک سال در آن سپری کنید بیشتر تحقیق کنید.
  • اگر از طریق اینترنت به خانه‌ی ایده‌آلتان برسید، باید زمانی را برای مقایسه و انتخاب بنگاه بگذارید. ابتدا با توجه به قیمت خانه و فرمولی که برای محاسبه‌ حق کمیسیون بنگاه معرفی کرده‌ایم، این مبلغ را محاسبه کنید. سپس بنگاهی را انتخاب کنید که بیشتر از مبلغ قانونی درخواست کمیسیون نکند.
  • حالا می‌توانید سر تاریخ قرارداد و تحویل خانه با صاحب‌خانه به توافق برسید. اغلب مبلغی را به عنوان ودیعه در اختیار صاحب‌خانه می‌گذارند تا دنبال مستأجر دیگری نباشد.
  • در این مرحله باید مبلغ رهن را برای پرداخت آماده کنید و سراغ کارهای مربوط به اسباب‌کشی بروید. اگر در حال حاضر مستأجر هستید، تاریخ جا‌به‌جایی را به صاحب‌خانه‌ فعلی اطلاع دهید و با او هماهنگ شوید تا مبلغی که برای رهن خانه در اختیار اوست، در تاریخ مقرر آماده باشد.
  • بعد از این‌که خیالتان از بابت خانه راحت شد، می‌توانید جست‌وجوی بهترین شرکت برای اسباب‌کشی را آغاز کنید، مدارک تحصیلی کودکانتان را به مدرسه‌ جدید منتقل کنید، لباس فرم مدرسه‌ جدید را سفارش دهید و در صورت نیاز به شستن فرش‌ها و تمیز کردن خانه‌ فعلی، برای هماهنگی‌های لازم اقدام کنید. یکی دیگر از کارهایی که نیاز به زمان کافی دارد، پیدا کردن جعبه‌ها و کارتن‌هایی با اندازه‌ و کیفیت مناسب است که بتوانید از همین روزها شروع کنید.
بیشتر بخوانید
کولر آبی : دلایل رایجی که باعث گرم‌شدن باد کولر آبی می‌شوند کدام‌اند؟

همه‌ این برنامه‌ریزی‌ها کمکتان می‌کند تا فرآیند پیدا کردن خانه و اسباب‌کشی به بهترین شکل ممکن و بدون نگرانی انجام شود. شروع برنامه‌ریزی از دو ماه قبل از اسباب کشی اولین قدم برای رسیدن به این هدف است و شما به زودی نیاز به برنامه‌ریزی برای مراحل دیگر خواهید داشت.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*